Ca si in urma cu 2 ani, acesta a fost organizat la sfarsitul saptamanii, intr-o zi de sambata.
Prezenta la actiunea de protest de astazi din Piata Victoriei a celor peste 3500 de lucratori postali veniti din toata tara intr-o zi de sambata arata determinarea lor de a se lupta pentru un loc de munca si un salariu decent intr-o companie romaneasca cu traditie.
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
Experienţă profesională
Funcțiile deținute:
- Secretar de Stat, Ministerul Afacerilor Europene, Coordonator Național al Asistenței Financiare Nerambursabile din partea UE;
- Director general al Autorității pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale;
- Coordonator național Adjunct al Asistenței Financiare Nerambursabile din partea UE;
- Punct Național de Contact pentru Twinning;
- Coordonator Național al Asistenței Financiare Olandeze de preaderare (1999-2007);
- Coordonator Național al Asistenței Financiare Nerambursabile de preaderare (1999-2010);
- Reprezentantul Tehnic în Comitetele Comisiei Europene pentru fondurile de preaderare (2006-2009);
- Reprezentantul Tehnic în Comitetele Comisiei Europene pentru fondurile post aderare;
- Coordonator Național (2001 - 2005) pentru programul PHARE Multi-țară;
- Coordonator Național (2002 – 2006) pentru programul INTERREG III B;
- Februarie 2013 – prezent Lector universitar, Departamentul de Relații Internaționale, Școala Națională de Științe Politice și Administrative;
- Mai 2012 – Februarie 2013 Secretar de Stat al Autorității de Coordonare a Instrumentelor Structurale/ Coordonator Naţional al Asistentei Financiare Nerambursabile din partea Uniunii Europene, Ministerul Afacerilor Europene;
- Martie 2011 – Mai 2012 Director general, SC CRR POWERTEAM CONSULTING SRL;
- Ianuarie 2009 – Martie 2011 Director General ad. al Autorității de Coordonare a Instrumentelor Structurale/ Coordonator Naţional Adjunct al Asistentei Financiare Nerambursabile din partea Uniunii Europene, Ministerul Finanţelor Publice;
- 1 aprilie 2004- 12 ianuarie 2009 Director General al Autorității pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale/ Coordonator Naţional Adjunct al Asistenței Financiare Nerambursabile, Ministerul Finanţelor Publice;
- Decembrie 2000 – Martie 2004 Director, Direcţia Asistenţă pentru Aderare, Ministerul Integrării Europene;
- 1999 – Decembrie 2000 Director, Direcţia Asistenţă pentru Aderare, Ministerul Afacerilor Externe;
- 1998 – 1999 Director, Direcţia Asistenţă pentru Aderare, Guvernul României, Departamentul pentru Integrare Europeană;
- 1997 – 1998 Expert, Responsabil de sectorul piaţa internă şi asistenţă Phare, Guvernul României, Departamentul pentru Integrare Europeană;
- Perioada 1997 Expert , Expert în investiţii directe în servicii şi agricultură, Departamentul pentru Investiţii Străine, Agenţia Română pentru Dezvoltare;
- Perioada 2005 – prezent Profesor asociat, Susţinerea de cursuri la programul de Master şi ID în problematica politicilor de dezvoltare economică, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Departamentul de relații internaționale.
Studii și specializări
- 2005-2012 Doctor în Ştiinţe Politice, Şcoala Naţională de Ştiinţe Politice şi Administrative Bucureşti;
- 1998 – 2001 Diplome participare , 1998, 1999, Diplomaţie şi Afaceri Europene – Parlamentul European, Bruxelles – Belgia; 1998, “Economic and Political Evolutions in Europe” – Sorbona, Paris, Franţa; 1998, Curs în domeniul JAI - Viena, Austria; 1999, Curs în domeniul Relaţiilor Publice şi Mass Media, British K.H. Fund, Bucureşti; 2000, “Problematica Extinderii U.E.”, Institutul pentru Administraţie Publică, Maastricht - Olanda; Participant la alte peste 11 scurte (max. 4 săptămâni) cursuri de pregătire profesională în Marea Britanie, Italia, Spania, Belgia, Suedia, Grecia, Olanda, Germania şi Franţa, în domeniul ştiinţelor politice şi economice, diplomaţiei, afacerilor europene, politici publice, problematica fondurilor structurale şi managementului programelor europene;
- 1998 Ştiinţe Politice / Politici economice, Colegiul Europei / Brugge – Regatul Belgiei;
- 1997-1998 Diplomă de Studii Aprofundate - Master, Facultatea de Energetică, Universitatea Politehnică Bucureşti;
- 1991-1997 Diplomă de Licenţă, Departamentul de Informatică şi Electroenergetică, Facultatea de Energetică, Universitatea Politehnică Bucureşti.
Funcţii ocupate
- Martie 2014 - Ministrul pentru Societatea Informaţională
- Secretar de Stat, Ministerul Afacerilor Europene;
- Director general ad. în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Autoritatea de Coordonare a lnstrumentelor Structurale;
- Director general în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Autoritatea de Coordonare a lnstrumentelor Structurale;
- Reprezentantul tehnic al Guvernului României în Comitetul de Gestiune Phare al Comisiei Europene;
- Reprezentantul tehnic al Guvernului României în Comitetele de Gestiune a instrumentelor structurale ale Comisiei Europene şi Consiliul Europei;
- Punct Naţional de Contact pentru Twinning;
- Coordonator Naţional pentru Programele Phare Multi-ţară;
- Coordonator Naţional pentru Programul INTERREG IIIB-CADSES;
- Coordonator Naţional pentru Programul INTERREG IIIC;
- Coordonator Naţional pentru Programul bilateral Olandez de asistenţă guvernamentală şi economică (PSO şi Matra);
- Coordonator (Senior program officer) pentru implementarea a 7 programe Phare în cadrul MIE şi MFP in valoare de peste 20 M Euro;
- Membru în diferite grupuri de lucru şi comitete la nivel înalt la nivel Comunitar;
- Reprezentantul Coordonatorului Naţional al Asistenţei nerambursabile (Ministrul Integrării Europene) în Comitetul de Monitorizare Phare Ro-UE.
Informaţii suplimentare
Publicaţii
- Autor a peste 10 articole în publicaţii din străinătate şi autor a peste 23 de articole şi studii publicate la nivel naţional.
- Autor al unei cărți.
Medalii şi distincţii
- 2005 – Cavaler al Ordinului Naţional ”Pentru Merit” - conferit prin decret Prezidenţial al Președintelui României pentru importante servicii aduse României pentru dezvoltare si gestionarea fondurilor europene și pentru contribuția adusă la integrarea țării în U.E.
- Engleză
- Franceză
- Dosar nr. 922/89/2014 - salariatii care aveau dreptul la suma de 1000 lei;
- Dosar nr. 923/89/2014 - salariatii care aveau dreptul la suma de 250 lei;
- Dosar nr. 924/89/2014 - salariatii care aveau dreptul la suma de 600 lei;
- Dosar nr. 969/89/2014 - salariatii care aveau dreptul la suma de 850 lei.
mai multe detalii >>
Am aflat cu bucurie de existenta listei cu 18
OPRM-uri supuse unei noi analize si monitorizari in vederea stabilirii cu mai
multa atentie a oportunitatii desfiintarii lor. Nu avem nimic impotriva
existentei pe aceasta lista a OPRM-urilor din localitatile de unde provin, spre
exemplu, premierul Romaniei, ministrul Comunicatiilor ori directorul general al
CNPR insa daca aceste subunitati au fost alese doar pentru asta ne vedem
nevoiti sa protestam inca o data fata de aceasta decizie de desfiintare si
solicitam ca toate OPRM-urile propuse spre desfiintare sa fie tratate la fel. Membri
de sindicat ce pot fi afectati de decizia de desfiintare sunt pentru noi mai
importanti si merita sa fie tratati cu acelasi respect, indiferent de
localitatea ori subunitatea postala unde muncesc.
In concluzie, va solicitam Domnule Director General, gasirea de solutii manageriale care sa duca la pastrarea tuturor celor 47 de subunitati postale si a locurilor de munca ale celor cateva sute de salariati, fie ca sunt membri de sindicat sau nu.
mai multe detalii >>“Au fost contactate un număr mare de companii, sunt operatori poştali de prestigiu, fonduri financiare care au puterea şi dorinţa de a investi. Ne îndreptăm cu paşi repezi către faza în care va fi publicat anunţul în Financial Times şi în celelalte ziare pentru ca toată lumea să ştie că este momentul oficial de pornire”, a spus Nica, potrivit Agerpres. Ministrul a mai precizat că se vor face disponibilizări acolo unde există un excedent de personal. La începutul acestui an, autorităţile au decis să scoată la vânzare un pachet de 51% din acţiunile CNPR, nu un pachet minoritar, aşa cum se stabilise iniţial. Articolul integral din Jurnalul National poate fi citit aici
mai multe detalii >>
Mai întâi să vedem cine este SLPR.
Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România (SLPR) s-a format prin fuziunea a 35 de sindicate judeţene din Poşta Română. În vremea în care, în această ţară, mulţi vorbeau despre nevoia de unitate (şi pentru la fel de mulţi aceasta a rămas doar o vorbă) liderii şi militanţii sindicali din sindicatele afiliate la Federaţia Sindicatelor din Poştă şi Comunicaţi, au transformat vorbele în fapte. În vara anului 2011 în organizaţiile sindicale judeţene din Poşta Română au fost organizate şedinţe de informare şi apoi adunări generale şi s-a hotărât unirea tuturor în Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România. Continuarea AICI mai multe detalii >>Blocul Național Sindical a lansat în data de 15 octombrie 2012
campania națională pentru strângerea de semnături în vederea modificării
actualului Cod al Muncii. BNS, împreună cu o echipă de experți
coordonată de prof.dr. Alexandru Athanasiu, a elaborat un proiect de
lege care corectează erorile din actualul Cod al Muncii și echilibrează
relația dintre angajat și angajator, punând totodată legislația muncii
din România în acord cu prevederile Constituției, cu directivele
europene, convențiile OIM și prevederile Cartei Sociale Europene
Revizuite. Proiectul de modificare a Codului Muncii poate fi consultat AICI
Începând cu data de 15 octombrie 2012 orice persoană nemulțumită de prevederile abuzive ale Codului Muncii poate semna tabelul de susținere pentru proiectul BNS, disponibil la sediile filialelor județene ale confederației. După strângerea celor 100.000 de semnături necesare BNS va înainta Parlamentului proiectul de lege pentru a fi dezbătut și adoptat.
Pe lângă modificarea Codului Muncii, pe lista de priorități pe termen scurt a BNS se mai află încă trei proiecte de lege menite să corecteze erorile din legislația muncii și să completeze setul de ”instrumente” pe care lucrătorii le au la dispoziție pentru a-și apăra drepturile. Până la sfărșitul anului vor fi lansate în dezbatere publică și promovate: proiectul de lege privind negocierile colective, proiectul de lege privind conflictele de muncă și proiectul de lege privind ratificarea Protocolului Adițional la Carta Socială Europeană Revizuită. Acest ultim document va permite formelor organizate ale societății civile (sindicate, patronate, ONG-uri) să depună plângeri colective către Comitetul European pentru Drepturi Sociale, drept refuzat de circa 12 ani deși Carta Socială Europeană Revizuită a fost ratificată încă din 1999.
Toate demersurile pe care Blocul Național Sindical le va face în următoarele două luni în vederea modificării și completării legislației muncii și a celei subsecvente se înscriu în linia promovării valorilor muncii decente ce stau la baza Europei Sociale.
Detalii pot fi gasite pe site-ul http://www.sustinecodulmuncii.ro/
Intreg articolul poate fi citit AICI
Sursa: Hotnews.ro
mai multe detalii >>
Premierul Victor Ponta spune că a fost deranjat de faptul că directorul Poştei Române are un salariu mult prea mare şi că astfel de remuneraţii ar trebui limitate la cel mult de şase ori peste salariul mediu, după ce MEDIAFAX a anunţat că şeful Poştei primeşte anual între 72.000 euro-132.000 euro.
Şeful Guvernului a declarat, în şedinţa Cabinetului, că a discutat cu ministrul pentru Societatea Informaţională, Dan Nica, despre această problemă.
"M-a deranjat foarte tare să văd că la Poşta Română directorul general are în continuare salarii de genul pe care le-am criticat. Am discutat cu ministrul Nica - directorul general are un salariu stabilit în baza Ordonanţei 119/2011 a Guvernului Boc privind guvernanţa corporatistă şi, de altfel, cam aceleaşi salarii le au şi directorul general de la Tarom, de la CFR Infrastructură, de la toate societăţile unde punem manageri privaţi", le-a spus Ponta miniştrilor prezenţi la şedinţa săptămânală a Guvernului.
Premierul a precizat faptul că managerii companiilor trebuie să aibă un salariu motivant pentru a avea performanţă, dar a apreciat că acesta trebuie să se situeze la un nivel corect.
"Sigur că nu poţi să-l plăteşti cu un salariu ca la stat şi să ceri performanţe ca-n privaţi, dar diferenţele sunt mult prea mari şi, mai ales, sunt mult prea mari când vorbim de companii unde oamenii suferă reduceri de salarii, iar conducerea, aşa cum e ea pusă pe baza ordonanţei aprobate de Guvernul Boc, are totuşi salarii mult prea mari", a spus Ponta.
Şeful Executivului le-a mai spus miniştrilor de Finanţe şi Bugetului că i se pare rezonabil modelul aplicat de Polonia pentru limitarea salariilor în guvernanţa corporatistă.
"Domnul Nica, în urma solicitării mele, a venit şi cu această idee şi cred că modelul aplicat în Polonia pentru salariile în guvernanţa corporatistă -să nu poată fi de şase ori mai mari decât salariul mediu din ramură, asta e exact legea poloneză - cred că reprezintă o soluţie mult mai corectă şi, dacă va fi cazul, prin ordonanţă adoptăm", a spus premierul.
El a insistat asupra faptului că un manager privat are un salariu "bun, foarte bun chiar", peste nivelul îndemnizaţiilor primului-ministru sau ale miniştrilor, dar că el consideră că totuşi "e prea mult" şi le-a cerut membrilor Cabinetului să analizeze în perioada următoare nivelul de salarizare al personalului din subordine.
"Să ne uităm din nou la faptul că sunt prea mulţi angajaţi în instituţiile noastre care au salarii mult mai mari decât noi. Ideea e nu să le mărim pe ale noastre, ideea este că nimeni nu mai înţelege. Deci, nu e bine să fii ministru sau secretar de stat, dacă vrei să câştigi mai mulţi bani trebuie să ai o altă funcţie, nu cea de ministru, adică cea care presupune luarea deciziilor, care presupune că sunteţi de dimineaţa până seara şi noaptea în prima linie a mass-media şi că până la urmă răspundeţi pentru decizii", a mai spus premierul.
Agenţia MEDIAFAX a anunţat, marţi, că directorul general al Poştei Române, Ion Smeeianu, are o remuneraţie lunară netă cuprinsă între 6.000 de euro şi 11.000 de euro, rezultând un câştig anual plasat între 72.000 de euro şi 132.000 de euro, conform unor hotărâri AGA ale companiei, unde statul deţine 75% din acţiuni.
"Se aprobă, în unanimitate, stabilirea remuneraţiei lunare nete a directorului general al Companiei Naţionale Poşta Română, în cuantum cuprins între 5.000 euro/lună - 10.000 euro/lună", se arată într-o hotărâre a acţionarilor din decembrie 2012.
Alte două hotărâri AGA stabilesc clauzele contractuale cuprinse în contractul de mandat încheiat cu directorul general, precum şi remuneraţia membrilor Consiliului de Administraţie, din care face parte şi Smeeianu, în sumă netă de 1.000 de euro lunar.
Remuneraţia directorului general aprobată în luna decembrie depăşeşte cu mult valorile din contractul de mandat stabilite pentru 2011 şi 2012.
O hotărâre de guvern publicată în luna august a anului trecut, prin care a fost aprobat bugetul Poştei pentru 2012, prevede la capitolul de cheltuieli "contract de mandat (inclusiv contribuţiile aferente)" suma de 114.000 lei (26.000 de euro, la cursul de schimb actual), de la 103.000 lei (23.600 euro) în 2011.
Sursa: Mediafax
mai multe detalii >>
- inca de anul trecut directorul general al Postei Romane, dl. Ion Smeeianu, a incercat de mai multe ori sa obtina acordul Sindicatului Lucratorilor Postali din Romania (sindicatul reprezentativ la nivelul Postei Romane) pentru reducerea unor drepturi ale salariatilor.
SLPR s-a opus!
- inca de anul trecut dl. Smeeianu, deranjat de durata contractului colectiv de munca si de obligatia de plata a salariilor compensatorii si-a manifestat in mod constant dorinta de renegociere a acestuia.
SLPR s-a opus!
- in timpul actiunilor de protest SLPR a facut public venitul pe care dl Smeeianu il incaseaza de la Posta Romana, de aproape 11.000 euro NET(!) iar acest lucru a determinat reactia Premierului potrivit caruia salariul maxim pe care ar urma sa il aiba dl Smeeianu nu ar trebui sa fie mai mare de sase ori salariul mediu in sectorul de activitate, deci aproape 11.000 lei!!!
Perspectiva trecerii de la 11.000 de euro la 11.000 lei nu poate fi pe placul d-lui Smeeianu!
Acestea sunt principalele motive pentru care dl. Smeeianu si-a stabilit ca obiectiv chiar distrugerea SLPR!
Metodele folosite:
- intimidarea salariatilor prin efectuare de cercetari disciplinare si aplicarea de sanctiuni celor care au participat la actiunile de protest;
- alierea cu indivizi din interiorul Postei Romane, ostili SLPR, oportunisti si/sau care de-a lungul timpului au inselat membrii de sindicat, in scopul a-i folosi pe post de instrumente de lansare de zvonuri si minciuni care sa conduca la nemultumiri si la retrageri din SLPR.
- si ultimul dar probabil nu cel din urma abuz, sistarea retinerii cotizatiei de sindicat prin statele de plata, contrar prevederilor contractului colectiv de munca valabil!!!
Sindicatul Lucratorilor Postali din Romania are peste 23.000 de semnaturi, de la tot atatia membri de sindicat, care solicita retinerea cotizatiei prin statele de plata.
Sindicatul Lucratorilor Postali din Romania a demonstrat in mai multe randuri ca are capacitatea de a-si reprezenta in mod corect membri, de a negocia cinstit in interesul acestora dar si de a organiza actiuni de protest, atunci cand aceste actiuni sunt necesare.
Sindicatul Lucratorilor Postali din Romania nu se lasa intimidat de abuzurile d-lui Smeeianu si nici de lucrurile mizerabile propagate de instrumentele d-lui Smeeianu si va continua sa isi apere si sa isi reprezinte in mod corect membri, atat in negocierile cu compania cat si in fata instantelor de judecata si a organismelor interne si externe menite sa intervina in astfel de situatii.
Biroul Operativ SLPR
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
"În mod personal, aștept în continuare documentele. Deocamdată, nu am văzut decât cinci astfel de documente (renunțări benevole la clauzele din contractele de muncă — n.r.). Cu toate acestea, bănuiesc că nu puneți la îndoială decizia comunicată de domnul Smeeianu. Cu siguranță, lucrurile nu vor rămâne așa. Noi încercăm să intrăm în legalitate, ceea ce înseamnă o relație de muncă dintre o societate națională, care gâfâie din punct de vedere economic și financiar, și conducerea acesteia. Vreau să vă spun foarte sincer că nu vom accepta nicio secundă vreo deviere de la lege, de la contractele care guvernează munca în societăți. Telenovela 'Rosita-Smeeianu' se desfășoară în afara activității normale a Guvernului și, tocmai de aceea, am anunțat public și vom anunța public în continuare demersurile legale pe care le vom întreprinde pentru recuperarea acelor sume. Un director care trebuie demis nu trebuie sub nicio formă să primească niciun fel de sumă. Ne simțim prejudiciați și vom acționa în instanță utilizând toate mijloacele legale de care dispunem pentru recuperarea acestor bani. În ceea ce privește banii încasați de doamna Rosita Alexe, informația este cu 'da', dar am solicitat în scris, prin Adunarea Generală a Acționarilor, și dovada fizică în acest sens (...) Ion Smeeianu a știut de clauza privind compensațiile, a negociat și a semnat acel contract. Se lucrează acum la soluțiile legale pentru îndepărtarea lui Ion Smeeianu de la conducerea Poștei Române", a afirmat Cotovelea.
Sursa: AGERPRES
mai multe detalii >>
Alexandru Petrescu, directorul general interimar al Postei Romane, a precizat ca acesta a fost singurul operator care a cumparat pana acum dosarul de privatizare, dar ca efortul de promovare al oportunitatii de a investi in Posta Romana continua si ca alte cinci companii de investitii din Europa si America de Nord au solicitat deja intalniri preliminare.
Sursa: Hotnews
mai multe detalii >>
Acţionarii CNPR a decis numirea unui nou Consiliu de Administraţie provizoriu compus din: Ludwik Leszek Sobolewski, Alexandru Petrescu, Dante Stein, Rodica Bîzdoacă, Benoit Pleska, Sorinel Diţă şi Adrian Cighi.
Directorul General al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), Ludwik Sobolewski, a fost desemnat preşedinte al Consiliului de Administraţie.
mai multe detalii >>
Pana acum, legislatia nu permitea acordarea esalonarilor la plata tuturor obligatiilor fiscale restante. "Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, cu modificarile si completarile ulterioare s-a reglementat acordarea inlesnirilor sub forma esalonarii la plata pentru obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inscrise in certificatul de atestare fiscala. Totusi, prevederile acestui act normativ nu se aplica asupra tuturor obligatiilor fiscale restante, fiind excluse obligatiile fiscale de a caror plata depinde acordarea sau mentinerea unei autorizatii, acord ori alt act administrativ similar, potrivit legii, sau amenzile de orice fel care se fac venit la bugetul de stat", se arata in nota de fundamentare a proiectului privind modificarea Codului Fiscal.
In aceste conditii, a fost modificata legislatia astfel incat sa fie incluse si alte categorii de obligatii fiscale. "Contribuabilii care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, au esalonari la plata in derulare, beneficiaza de esalonarea amenzilor si/sau obligatiilor fiscale de a caror plata depinde acordarea sau mentinerea unei autorizatii, acord ori alt act administrativ similar, potrivit legii, inscrise in certificatul de atestare fiscala emis in scopul acordarii esalonarii la plata daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii", este una dintre prevederile proiectului de OUG.
Presedintele Consiliului Concurentei a declarat, saptamana trecuta, in legatura cu amenda de 103,3 milioane de lei pe care o are de platit Posta Romana pentru abuz de pozitie dominanata ca "amenzile nu sunt esalonabile, astea sunt regulile fiscale". In acelasi timp insa, Chiritoiu a declarat: 'opinia mea pe care am spus-o la un moment dat si in Guvern este ca regula asta este corecta dar poate ca in cazul unor amenzi foarte mari cum sunt cele de la Garda de Mediu si de la Consiliul Concurentei care pot fi in milioane de euro poate ca acolo are rost sa se gandeasca un mecanism de esalonare, dar asta nu este in zona noastra de responsabilitate".
- "Incasarea amenzilor Consiliului Concurentei este in sarcina ANAF. ANAF pana la urma trebuie sa gestioneze acest proces. Sunt convins ca ei au multe elemente de considerat, pentru ca trebuie sa se gandeasca in primul rand la disciplina fiscala. Ori nu vrei sa creezi mecanisme prin care oamenii pot sa scape de plata datoriilor catre stat. Evident ca ANAF are constrangerile lui si vor gasi cea mai buna solutie", a spus Bogdan Chiritoiu.
Posta are termen limita pana pe 13 iunie sa rezolve problema amenzii de la Consiliul Concurentei, altfel ANAF va intrerupe esalonarea unor datorii de 77 de milioane lei catre buget si va aplica executarea acestora cu penalitatile aferente. Intr-un interviu pentru HotNews.ro, Ion Smeeianu, directorul Postei Romane a spus ca s-a facut inclusiv un memorandum catre Guvern, urmand ca Executivul sa hotarasca daca poate ajuta intr-o formula sau alta societatea.
Sursa: HotNews.ro
mai multe detalii >>mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
Printre motivele care au stat la baza deciziei sindicaliştilor SLPR de a ieşi în stradă se numără:
-incapacitatea şi reaua voinţă a aşazişilor mari experţi ai Poştei Române, „legende vii” ce au rezistat pe posturi în ultimii 20 de ani, indiferent de schimbările de management, cu salarii mari şi foarte mari şi cu tot felul de facilităţi, care au vizitat toate companiile de poştă europene şi nu numai şi care nu au produs, propus şi implementat nici măcar o singură măsură coerentă şi concretă de funcţionare durabilă a acestei companii, în piaţa serviciilor poştale din România
-nepăsarea şi reaua voinţă a responsabililor din centralul CNPR, cu sarcini în aprovizionarea ritmică a locurilor de muncă cu materialele şi consumabilele strict necesare efectuării serviciului poştal, a căror lipsă este suplinită prin contribuţiile lunare ale angajaţilor, din banii proprii.
-îngrijorarea faţă de prezentul dar mai ales viitorul locului lor de muncă, motivată de faptul că, în ultimii ani managementul CN Poşta Română nu şi-a asumat deloc rolul de manager creativ ci doar pe acela de administrator mediocru, ce ţine echilibrul societăţii pe care o administrează exclusiv prin amputarea drepturilor angajaţilor. -faptul că de peste 3 ani CN Poşta Română se află în continuu proces de organizare şi reorganizare cu efecte vizibile doar în degradarea calităţii serviciilor şi a condiţiilor de muncă şi pierderea locurilor de muncă,
-ultimele solicitări ale managementul CN Poşta Română prin care ar urma să se reducă veniturile salariaţilor cu peste 10%, - intenţia de desfiinţare a jumătate din oficiile poştale urbane şi a tuturor ghişeelor poştale rurale!
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
Deci domnul Smeeianu are ordin să reducă cu 20% fondul de salarii.
Acestea sunt motivele pentru care:
1. Domnul Smeeianu a ordonat să fie aplicată normarea pe datele culese în 2012;
2. Domnul Smeeianu a ordonat să nu fie respectat procesul verbal CNPR - SLPR din 26 septembrie 2012 prin care se stabilea aplicarea unei corecţii de 1,22 pentru km parcurşi de agenţi pe drumurile înfundate şi întoarcerea din sectorul de distribuire precum şi efectuarea unei corecţii de 25% asupra unor norme contestate de SLPR;
3. Doamnele Daniela Popa şi Iliana Capraru şi domnii Adrian Matache, Marian Catană, cu sau fără ordin, din obligaţie, din exces de zel sau din plăcere, au „operat” din birou, datele de trafic trimise de şefii de subunităţi, le-au diminuat, au stabilit cote/tranşe de prestaţii şi au „executat” în acest fel mii de salariaţi, executând şi ordinul directorului general Ion Smeeianu.
Prin modul de aplicare a rezultatelor normării 2012, domnul Smeeianu s-a străduit să rezolve parţial ordinul Consiliului de Administraţie, încercând să diminueze cu 25% sau 50% a salariului pentru mii de angajaţi.Acţiunea SLPR şi luciditatea, curajul, hotărârea, demnitatea şi revolta sindicaliştilor din SLPR, care au refuzat să semneze actele adiţionale la contractele individuale de muncă, au împiedicat conducerea Direcției Executive Exploatare Poştală şi conducerea CNPR să arunce în mizerie mii de salariaţi.
Din păcate au existat salariaţi care fie din lipsă de curaj, fie neînţelegând ce li se va întâmpla, fie din cauza presiunilor şi ameninţărilor unor şefi, au semnat actul adiţional de modificare a CIM cu program de lucru de 6 sau 4 ore, apoi au sunat la SLPR sau la Filiala SLPR cerând ajutor şi dorind să-şi retragă semnătura.
DECI:
a) cine a semnat NU MAI POATE FI AJUTAT ŞI PIERDE ŞI ÎN INSTANŢA;
b) cine NU A SEMNAT, are salariul nediminuat şi poate fi apărat în instanţă în cazul unor abuzuri.
Tuturor şefilor din CNPR le este interzis să ameninţe şi să facă presiuni asupra salariaţilor pentru a-i obliga să semneze un act adiţional de modificare a CIM.
CONCLUZIA:
NU SEMNAŢI NICIUN ACT ADIŢIONAL DE MODIFICARE SAU COMPLETARE A CIM!
- nici pentru reducerea normei de muncă sau a timpului de lucru;
- nici pentru „OBIECTIVELE DE PERFORMANŢĂ INDIVIDUALĂ” pe care doreşte conducerea Direcţiei Executive Exploatare Poştlă şi conducerea CNPR să vi le impună, pentru a vă putea arunca în stradă mai repede şi mai uşor!
NU SEMNAŢI NIMIC REFERITOR LA RELAŢIILE DE MUNCĂ, LA FIŞA POSTULUI, LA ATRIBUŢIILE DE SERVICIU, LA CONŢINUTUL CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCĂ, PÂNĂ NU PRIMIŢI POZIȚIA OFICIALĂ A S.L.P.R.!
Alte modalităţi prin care domnul Smeeianu execută ordinul Consiliului de Administraţie, sunt:
a) culegerea datelor de trafic în luna mai 2013 – cea mai proastă lună a anului, în vederea redimensionării personalului!
b) Stabilirea „obiectivelor de
performanţă individuală”. Stabilirea criteriilor de evaluare a acestora.
Incercarea de includere a lor, în CIM, prin act adiţional, pentru că „obiectivele de performanţă individuală
trebuie însuşite de salariat” şi astfel „posibilitatea salariatului de a le contesta în instanţă SCADE
CONSIDERABIL” iar „neatingerea lor va
putea conduce MULT MAI UŞOR la concedierea salariatului pentru necorespundere
profesională”, după cum se afirmă într-una din adresele CNPR.
Aşadar avem convingerea că nu veţi semna acte adiţionale la contractele individuale de muncă, de asemenea, că veţi informa toţi membrii de sindicat despre acest lucru şi că ne veţi anunţa imediat dacă vreo persoană indiferent de funcţia sa, face presiuni asupra voastră. Să aveţi convingerea că SLPR vă va reprezenta corect interesele şi vă va apăra inclusiv în instanţele de judecată dacă va fi cazul.
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
SLPR isi exprima nedumerirea, nemultumirea si indignarea fata de comunicatul din data de 8 Februarie 2013 al domnului Ion Smeeianu, in prezent director general al CNPR, care afirma ca, citam: "...Conducerea sindicatului doreste disponibilizarea dumneavoastra!. Conducerea companiei doreste amanarea disponibilizarilor..." Atasat (apasa aici) gasiti dovada ca aceasta afirmatie este o minciuna, o incercare jalnica de dezinformare a lucratorilor postali
SLPR a anuntat ca va protesta fata de toate propunerile domnului Ion Smeeianu de reducere a tichetelor de masa, a numarului de salariati si a stabilit un calendar de actiuni de protest fata de aceste intentii, exprimate atat in scris cat si verbal in cadrul intalnirii avute cu membri Comitetului Exectiv al SLPR in data de 22 februarie 2013. Poate faptul ca reprezentantii SLPR au reactionat si si-au mobilizat membri din intreaga tara a deranjat. Ne bucuram ca am creat acest deranj, ca astfel am atras atentia asupra situatiei reale de la Posta Romana, situatie de care se fac vinovati managerii numiti politic in ultimii ani. Acestia, in fata crizei economice, a restrangerii pietei serviciilor postale, a agresivitatii concurentei pe piata curieratului si a mesageriei, nu au facut decat sa incerce reducerea cheltuielilor, in special de natura salariala si nicidecum cresterea veniturilor, identificarea de noi clienti ori servicii pentru Posta Romana.
Documentele semnate de acesta si de colegii sai din conducerea Postei Romane adresate SLPR prin care ne cheama la negocieri pentru reduceri ale veniturilor lucratorilor postali, de personal ori de diverse alte drepturi, sunt marturia si dovada irefutabila ca domnia-sa precum si cei cu care s-a inconjurat sunt mincinosi, falsi si rau-voitori. Aceste documente reflecta adevarul si nu cel ce incearca a-l propaga domnul Ion Smeeianu in randul lucratorilor postali si al opiniei publice prin comunicatele din data de 7 si 8 Februarie 2013 mai multe detalii >>mai multe detalii >>
In data de 18.06.2012 a avut loc sedinta Consiliului de Administratie al CN Posta Romana. Pe ordinea de zi a sedintei au figurat urmatoarele puncte:
- prezentarea unei note de informare asupra rezultatelor reevaluarii cladirilor si terenurilor proprietatea CN Posta Romana,inaintata de catre Directia Economica; aceasta reevaluare a fost necesara la dosarul intocmit pentru ANAF in vederea obtinerii esalonarii datoriilor de 188 milioane lei catre bugetul de stat, esalonare ce a fost obtinuta pentru o plata lunara de aproximativ 5,5 milioane lei timp de 3 ani (36 luni).
- prezentarea notelor de informare privind situatia contractelor de inchiriere si a actelor aditionale incheiate in perioada august 2011 - mai 2012;
- prezentarea unei analize comparative a principalilor indicatori economico-financiari pe primele 4 luni din acest an comparativ cu primele 4 luni din anul trecut;
- prezentarea si avizarea modificarilor aduse proiectului de buget de venituri si cheltuieli al CN Posta Romana; modificarile aduse proiectului de BVC 2012 sunt in sensul introducerii la cheltuieli a sumei de 16.350.000 lei, pentru salarii compensatorii. Materialul prezentat mai facea referire si la o alta suma si anume 19.858.000 lei, necesara tot pentru salarii compensatorii, suma ce se va cheltui insa in 2013. Matrialul prezentat mai spunea ca aceste aproximativ 36 milioane lei sunt pentru salariile compansatorii ale celor 772 de persoane ce urmeaza a fi concediate in perioada urmatoare.
-un alt subiect discutat a fost in legatura cu auditorul extern al CN Posta Romana si anume Deloitte fiind exprimate opinii in sensul renuntarii la contractul cu acestia.
Facem precizarea ca nu ne-au fost transmite ori inmanate materiale scrise.
mai multe detalii >>In data de 4 Septembrie 2012 a avut loc la sediul MCSI o reuniune intre CNPR si SLPR in incercarea de a gasi o solutie, la masa negocierilor. In urma celor peste 6 ore de discutii a rezultat un acord ce raspunde solicitarilor SLPR ce au stat la baza declansarii actiunilor de protest. In consecinta mitingul ce fusese anuntat pentru data de 7 Septembrie 2012, in Piata Constitutiei se anuleaza.
mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
Colegii olandezi (ABVAKABO), afiliati ai UNI Posta & Logistica, au dat o imagine de ansamblu cuprinzătoare şi interesanta despre istoria, evoluţia şi efectele liberalizării serviciilor poştale în Ţările de Jos. Într-o întâlnire cu colegii din sindicatele poştale europene, Peter Wiechmann, secretarul Abvakabo pentru sectorul poştal, a încheiat prezentarea spunând: "Am subestimat consecinţele liberalizarii asupra serviciilor poştale". Va prezentam un scurt rezumat al celor mai importanţi pasi din istoria poştală olandeză: Începând cu 1989, compania olandeză poştala ASV a fost privatizată în mod oficial şi a fost listată în 1994 la Bursa. Compania a cumparat in 1996, compania australiana de curierat expres TNT si si-a schimbat denumirea in TNT Post, în 2006. In 1998, compania de telefonie olandeza s-a separat de Posta. O ultima actiune a actionarilor a fost decizia luata în iunie 2011 de a împărţi societatea încă o dată în TNT Express şi PostNL, furnizorul olandez poştal. Ţările de Jos au fost una dintre primele ţări europene care a liberalizat piaţa serviciilor poştale în aprilie 2009. Aceste evoluţii au fost însoţite de eforturile sindicatelor olandeze de a proteja şi sprijinii lucratorii poştali în aceste modificări, să menţină condiţiile de muncă şi salariile dar şi să păstreze cât mai multe locuri de muncă. În timp ce compania, in perioada 2005 - 2010 a redus numărul de locuri de muncă pentru lucrătorii cu norma intreaga cu de mai mult de 4000, au crescut numărul de posturi cu fractiuni de norma cu 5000. În cazul în care compania va reusi să-si pună în aplicare planurile, atunci nu vor exista locuri de muncă tradiţionale pentru lucrătorii poştale în 2013 şi vor fi toate înlocuite cu fracţiuni de normă, cu lucrători cu un maximum de 25 ore de lucru pe săptămână. Peter Wiechmann a menţionat o serie de provocări pentru sindicatele din tarile unde procesul de liberalizare nu a inceput şi a cerut colegilor să nu le subestimeze. Primul si cel mai important este de a organiza sindicate în companiile concurente noi. Fără forţa lor şi crearea unui sentiment de solidaritate în rândul lucrătorilor din companii diferite, sindicatul are o poziţie slabă în negocieri. Sindicatele trebuie să găsească o soluţie pentru programul de lucru part-time şi în condiţii precare, modele de timp de lucru intens dorite de companiile din domeniu si nu numai. În cele din urmă Peter a subliniat că este absolut necesar să se creeze un nivel social egal, o lege si reglementari bune dar şi o autoritate de reglementare, care, de asemenea, sa fie responsabila pentru controlul respectarii legii ÎNAINTEA liberalizarii serviciilor poştale din 2013, pentru a evita dumpingul social, pentru stabilirea condiţiilor de muncă şi salariile la un nivel decent.
mai multe detalii >>Blocul National Sindical a facut publice astazi in cadrul unei conferinte de presa rezultatele studiului “Economia informala si impactul ei asupra pietei muncii”, realizat de expertii Biroului pentru observarea pietei muncii si a calitatii locurilor de munca. Studiul a fost coordonat de prof.univ.dr Lucian Albu, la el contribuind Liviu Voinea (coordonatorul sectiunii de cercetare a Observatorului BNS) si experti ai Institutului National de Statistica. Cercetarea este reprezentativa la nivel national, fiind realizata pe un esantion de 9.617 de gospodarii (aprox.20.000 de persoane). Potrivit datelor rezultate din studiu, in Romania circa 3,4 milioane de persoane se regasesc in ocuparea informala sau sunt ocupate in sectorul informal, adica lucreaza integral sau partial la negru (in categoria ocuparii informale intra si persoanele ocupate pe cont propriu in agricultura sau in gospodarii individuale dar care nu platesc taxe si nu realizeaza schimburi fiscale).
mai multe detalii >>Oliver Roethig s-a născut în Essen (Germania). El a studiat stiinte politice, relatii industriale, istorie şi drept la Universităţile din Bonn, Aberdeen şi London School of Economics. Din 2003 până în aprilie 2011, el a fost şef al UNI Finante. Din 1998 până în 2002, el a fost responsabil pentru organizaţia regională europeană a FIET (acum parte a UNI Global Union). Roethig a fost ofiţer executiv al Eurocadres 1998 - 2001. mai multe detalii >>
mai multe detalii >>
Blocul National Sindical a lansat vineri, 30 martie 2012, un studiu amanuntit privind legislatia muncii din Romania in context european si international, realizat de Biroul pentru observarea pietei muncii si a calitatii locurilor de munca. Studiul este insotit de un proiect de lege privind modificarea Codului Muncii. Click aici pentru a descarca studiul.
mai multe detalii >>Sindicatul Lucratorilor Postali din Romania va prezinta Actul Aditional la CCM 2008-2018. Acesta poate fi consultat aici iar anexele negociate accesandu-le pe fiecare din acestea.
mai multe detalii >>